Friday, December 30, 2011

PERTANDINGAN RATU MUSLIMAH FASHION SHOW @ ICT SHAH ALAM

Assalamulaikum...

Hai! semua sihat ke? Seminggu saya tak dapat nak update blog. Maklumlamlah final week untuk sem ni sibuk untuk settlekan segala assignment. huhu. Minggu ni saya bercadang nak balik rumah tapi malangnya tak ada masa :( ok, xmou sedihsedih saya nak bercerita mengenai contest saya masuk. It's Pencarian Ratu Model Muslimah! sebelum-sebelum ni pun saya pernah menyertai pertandingan2 lain tapi kali ni saya x expect apa yang berlaku.memang tesangat la mengujakan! 

Cerita nyabermula disini, sebelum saya pergi camping kat Bagan Lalang jumaat lepas, my sista, anna Lee call cakap ada pencarian Ratu Muslimah. Biasa nya kalau contest fashion show memang saya tengok hadiahnya apa dulu. Then, mase tu memang tak berminat nak masuk, sebab mase tu memang excited nak pergi camping Kat pantai! hihi. Then mase camping tu jarang sangat nak online semua2, Owh Resort Bagan Lalang atas Laut sangat mengujakan saya, sumpah cantik! nanti saya update pasal camping ya!

Then mase hari isnin memang penat balik dari camping x online sangat, hari selasa baru la sibuk nak online. Tengok2 Pencarian Ratu Muslimah di page Fb. Then mase tu jugak kena hantar profile diri. Bila saya hantar ini yang saya dapat :


Thank you for your interest towards our Ratu Muslimah Contest.
We regret to inform you that the registrations have been closed yesterday & candidates have been shortlisted by organizer. 
Insya Allah we shall contact you should there be similar events in future.Again, thank you.

SEDIH KAN! :( 

Mase tengok ni memang sedih la.. Pada pagi hari rabu saya bangun awal dari selalu. Then saya dapat call from unknown number. Dengan malas nya menjawab pagi-pagi tu, Secretary Fashion Show tu call cakap You boleh masuk but you kena datang puntcual jam 1. Lepas tu memang saya gembira gila! Nak tau kenapa saya beria-beria sangat nak masuk contest ni? Sebab sebelum ni dengan menyertai contest saya dapat 2K, then saya dapat pergi oversea semua. sebab tu lah saya suka masuk contest. Siapa tahu rezeki kite kalau kita xcuba kan? :) 

Mase pagi-pagi lagi saya da kejutkan my housemate, Mai, Maira and Fina and call my adik kesayangan zul untuk  temankan pergi pertandingan tu. Pertandingan Ratu Muslimah berlangsung @ ICT Shah Alam. But before contest tu all contestants kena sampai @ Puan Mona's residence. Kenal tak siapa Puan Mona Din? Mestila kenal kan. Before this saya penah jumpa Puan Mona Din Privately kat butiknya di Pavilion but harini saya saya dijemput ke rumahnya! wow! memang tersangat la excited untuk pergi ke rumah jutawan! 

Jom tengok gambar dan apa saya dapat di Fashion Show Ratu Muslimah kali ni! 

Before the event @ my house & my android :D


Puan Mona Family


Another contestant @ Puan Mona residence. I'm very excited to be here! 
Di rumah Puan Mona, puan Ain briefing about the show. Masa saya sampai jam 1, then kami ada sedikit rehearsal then jam 3 bertolak dari Laman seri ke ICT Shah Alam. Semua peserta seramai 16 orang. Dan saya adalah nama terakhir yang dipilih! Dan saya juga sangat terkejut sebab kebanyakkan peserta adalah professional Model yang sudah biasa buat runway untuk Islamic Fashion Show, Festival Fashion, show di overseas dan juga ade di iklan TV! Dari segi rupa &  ketinggian memang jangan nak cakap la,memang perfect sebagai professional Models.
Mc & the stage @ ICT Shah Alam
Semasa Show, Setiap peserta harus memakai dua outfit dari desingner. Kebanyakkan peserta adalah professional Models membuatkan hati saya sangat nervous. gagaga...
Its me! Desinger : Saraya Zahret. My first outfit




Second dress from HAJABA!


cantik kan semua Dress Hajaba ni! Memang curlass!
Bila sudah memperagakan dua-dua outfit, then semua peserta berada di atas pentas untuk announce kan top 5. Alhamdulillah, saya juga terpilih top 5, Namun bukan senang nak menang sebagai Ratu Muslimah, Semua peserta Top 5 di tanya Soalan! Wah memang rasa tersangat lah nervous! 


Soalan yang diajukan pada saya ialah: Jika anda memiiki wang yang tiada had, perkara sosial apa yang anda ingin tangani di Malaysia ini. Anda di beri 1 minit setengah untuk menjawab soalan tadi!    Alhamdulillah, saya menjawab dengan lancar :)
All the contestant


Top 5! Alhamdulillah. 


Alhamdulillah.. I won the fashion show with the category
'muslimah best modest clothing' :)
 


Judges!


wif Puan Mona Din, Owner HAJABA & Leesa Formula


Ni semua my housemate kesayangan saya, Fina, Maira & Mai. Thanx all. 


termasuk ini,zul! kacak kan? :D hahaha


Tengok saya dapat! Its from HAJABA, NAJJAH, PEARL HAYA,GALERI MUSLIMAH,
SARAYA ZAHRET dan juga CASH*! :)




:)
Akhirnya saya sampai kat rumah di Nilai. Walaupun saya penat sangat tapi saya rasa gembira dan bersyukur apa saya dapat harini. Bukan saja kemenangan namun menjadi kenangan buat saya! Alhamdulillah :)

7 comments:

  1. Congrets!!=)..nice..u so beutiful!

    ReplyDelete
  2. congratulation..teruskan lg yea..ada masa depan yg cerah di dlm bidang ini:)

    ReplyDelete
  3. congrets^^ wah best la.. nnti cuba lah lagi^^
    mesti dpt menang lagi.. eh sy pulak yg gembira^^

    ReplyDelete
  4. Tahniah, wajah yg cantik, kulit yg mulus..

    http://nurqasehbiz.blogspot.com/2011/12/penghargaan-bagi-yang-cemerlang.html

    ReplyDelete
  5. hye cat lover. i am a cat lover too. huhu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...