Monday, November 5, 2012

Kisah Cosmoderm : Kerana diriku begitu berharga

Assalamualaikum..

Alrighty! Hands up whoever has tried Cosmoderm products?

                         


Ya, saya pengguna Cosmoderm!*Semangat angkat tangan sendiri.heheh.:) Ceritanya begini.. Disebabkan saya selalu di set shooting @ menungggu di backstage runway menjadi routine, saya telah  terdedah dengan makeup yang sangat lama, kulit saya became much drier. Jadi serba tak kena untuk memilih produk yang sesuai. Memang sedih pabila kulit menjadi suram.Sobss. Satu hari saya nampak produk Cosmoderm ni kat rak bersama dengan jenama yang lain. Rupanya my mum baru je beli this produk kat farmasi tadi. Jadi nampak macam bagus, now selepas 2 kali stok pengggunaan Tea Tree Oil Facial Cleanser with Vitamin E habis, kulit saya lebih2 baik dari sebelumnya. 

Satu hari pihak cosmoderm menghubungi saya untuk menjadi Jurucakap online untuk produk mereka, jadi saya berani memikul tanggungjawab sebab saya sendiri pengguna cosmoderm.*True story. Macam tak dapat bayangkan bahawasanya dalam beberapa bulan memakai Cosmoderm, tibe2 product yang dipakai dengan semangatnya setiap hari, untuk menjadi ahli keluarga mereka. Kira macam unexpected rizq kan? Alhamdulillah. Thanks Cosmoderm! :) 

Now Cosmoderm menggeluarkan satu set untuk kulit kering dan sensitif iaitu, Gentle series set. 

                         

Dalam gentle series ni ade 4 items :
* Q10 Gentle Milky Foam Cleanser
* Q10 Gentle Toning Lotion
* Q10 Gentle Day Moisturiser
* Q10 Gentle Night Moisturiser 

 
Memang sesuai untuk saya, sebab saya memiliki kulit yang sangat kering dan tak boleh menggunakan sebarang produk. Dry skin requires special care. Jangan tersalah anggap sebab dengan kulit kering wanita boleh menampakkan lagi tua,kusam dan become worst adalah menjadi sensitive skin. Hell no! Biiznillah, Kulit saya semakin berseri sekarang :) 

Kenapa saya yakin dengan Cosmoderm?

1. Produk yang halal. * Mencari yang HALAL adalah perkara yang wajib dituntut bukan? 
2. Telah disahkan selamat dari penggunaan haiwan dan juga bebas dari chemicals. 
3. Yang pasti nya buatan Malaysia! *bangga!

Me with Gentle Series

* Q10 Gentle Day Moisturiser
Wajib pakai untuk kelembapan 

Cosmoderm kesayangan saya wajib bawa apabila : 

While travelling


Selepas di set shooting
Untuk mendapat makeup yang cantik perlu dari kulit yang sihat dan berseri

Bila berpanas begini. :D

Berita baik buat anda, anda boleh dapatkan free sample dari Cosmoderm. Memang tak rugi dapatkan sample percuma. Empat items di dalamnya. Dahla besar2 ok, Anda boleh rasakan perubahan kulit anda.Anda boleh berjumpa dengan saya untuk dapatan sample percuma ini @ emailkan untuk dapatkan sample percuma ini ke ara.gegurl@gmail.com. Sape2 je boleh email kepada saya ok! Siapa tak nak free memang rugi kan? Thank you mak kerana memperkenalkan jenama ini kepada saya. :)

Ketahui lebih lanjut : Official Cosmoderm Facebook Fan Page.www.mycosmoderm.com 
                                                                        
Akhir kalam,
Selamat malam semua, Assalamualaikum. :)

15 comments:

  1. wahh macam best.. nak sampel free.. hihi..

    ReplyDelete
  2. saya pernah jugak tengok pamplet kat farmasi
    rasa macam nak beli, tapi tak confident (",)

    ReplyDelete
  3. Salam,kak ara yang cantik,sy ade bace post blog yg akak nk bg sample
    Cosmoderm yg percuma.Saya nak boleh?ni detail psl sy.
    nama : nur fazira bt ahmad
    alamat : 307 bukit besi,23200 dungun ,terengganu
    emel : syra_7720@yahoo.com

    tq ye akak.hrp2 dpt la smple tu.

    ReplyDelete
  4. Anne Nurain , MAZLIZA ABD RAZAK, are_lin@yu, Syra ahmad : nanti I akan buat satu event untuk semua, dan hari tu smua akan dapat free sample Cosmoderm ni :) Tggu ye, lihat di my facebook :)

    ReplyDelete
  5. salam kak ara.dya follower blog akk.nk sample cosmoderm..^^
    Nama : Lydia Binti Aris
    Alamat : No.8 Jln Wawasan 9,Kawasan Perindustrian Sri Gading,83000 Batu Pahat,Johor
    Email : lydia424@gmail.com

    ReplyDelete
  6. still available ke sample free tu akak ? nak jugak !

    ReplyDelete
  7. Sya nak juga

    Nama: aishah bt mohd khiruddin
    Alamat:No 396 Jalan Jasper jaya 12,taman jasper jaya
    70200 seremban n.sembilan.

    ReplyDelete
  8. still blh dpt free lg ker??? saya nk juga try...

    Nama: Siti Fadzliana bt Abd Razak
    Alamat : Plot 80 Taman Setia Jaya, Batu 13 Jalan Changlun
    06000 Jitra, Kedah Darul Aman

    ReplyDelete
  9. Salam Cik Ara,
    Berminat sangat untuk mencuba, masih ada sample percuma lagi ke?

    sy dh emailkan details sy untuk dapatkan sample percuma.
    Email: ashchomel_5457@yahoo.com

    Terima Kasih

    ReplyDelete
  10. salam . sy nak juga free sample tu boleh?
    still available lg ke?
    Adira faraheen bt Ahmad khairuddin
    no 1, jln harmonis 6, taman harmonis
    53100 gombak selangor
    email : awinadira1994@yahoo.com.au

    ReplyDelete
  11. still availabe ?? kulit muka sayang mmg kering .. jumpa pakar ,, pakar suruh pakai produk yg tidak mengeringkan kulit .. sllu tngok or bgi good feedbck . so nk try

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...