Sunday, May 4, 2014

Fesyen Muslimah

Assalamualaikum.

Lately Ara sibuk dengan modelling. Dengan schedule yang agak tight jadi Ara kurang masa untuk update blog. Kebanyakkan hari2 Ara shoot untuk butik-butik muslimah yang sekarang ni bagaikan cendawan yang tumbuh. Alhamdulillah rezeki ku jua. hehe
  
Disebabkan Fesyen Muslimah tengah rancak sekarang ni, macam-macam gaya boleh tengok. Pada Ara, tak salah kalau nak bergaya, Cuma elok lah kalau kita boleh ukur di badan sendiri. Maksudnya  kita bijak untuk memilih penampilan terbaik untuk diri dengan timbangkan usia dll . Antara tips yang selalu Ara buat adalah :


1. Elakkan pembaziran. Survey harga dulu di social media sebelum shopping.

2. Harga yang masuk akal kerana sesetengah butik mengambil kesempatan untuk naikkan harga yang berkali ganda tinggi kerana business fesyen muslimah yang tengah hot sekarang. Bazirkan wang beratus ringgit untuk tudung, baju?  Tapi eloklah beserdahana dalam semua apa yang kita buat. Mampu? Terpulang.

3. Less is more. Kalau terlalu colour block, fesyen muslimah boleh jadi seperti badut. (Tapi terpulang kepada cita rasa masing ) . 

4. Niat berfesyen mengikut syariat Islam. Tutup aurat. Tak da kompromi dalam menutup aurat. Ingat tu!


Satu butik yang Ara boleh bagi contoh lain dari yang lain adalah Butik Rayannes Design ,sebuah syarikat pakaian Muslimah dari Perth, Australia. Ara suka sangat dengan Rayannes Design sebab butik ni dah ada di pasaran Middle East and Western selama 10 tahun. Dasyat kan??? Butik ni baru je masuk Malaysia, jadi sangat recomended untuk shopping kat butik ni!  






Pinafore Abaya Rayannes Design
Favourite Ara sekarang nih! :)

Check it out ladies :

Facebook         :  Butik Rayannes Design

Instagram         : rayannesdesignmalaysia


P/s - Berfesyen dengan pilihan yang bijak!
Jumpa lagi, InshaAllah. Selamat Malam.



8 comments:

  1. Salam kenal~ Jemput jenguk blog saya.. :)
    http://suppliment2you.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum, sy blogwalking kt sini, jemput singgah ke blog sy http://ibu2ahmad.blogspot.com. sy follow sini n kalau sudi follow la sy blk yer...

    ReplyDelete
  3. As-Salam. Makin cantik la skerang ehh ... :)

    ReplyDelete
  4. Thanks untuk tips shopping online :)

    http://www.lovehutladyvitamin.com

    ReplyDelete
  5. Проститутки Киев секс раком Брак есть союз, которым мужчина обязывается всю жизнь жаловаться на свою беду помогут скрасить не только ваш досуг, но также могут украсить вас как мужчину, личность. Очаровательная и роскошная шлюха всегда знает, как развлечь настоящего джентльмена. Полный спектр изысканных удовольствий: от куртуазной беседы и утонченного флирта, до откровенных игр. Всегда в настроении доставить радость своему господину: желания кавалера будут реализованы в лучшей форме.Satu butik yang Ara boleh bagi contoh lain dari yang lain adalah Butik Rayannes Design ,sebuah syarikat pakaian Muslimah dari Perth, Australia. Ara suka sangat dengan Rayannes Design sebab butik ni dah ada di pasaran Middle East and Western selama 10 tahun. Dasyat kan???

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...