Tuesday, March 1, 2011

GADIS MELAYU 3

Entry ketiga saya! yeay :) ramai yang tye kan saya ara, mcmne boleh jadi model.. oh sebenarnya tidak secara langsung ... bermula dengan mencuba nasib di Gadis Melayu musim ke 3 dulu.. saya sebenarnya langsung tak terfikir nak pergi audition reality show tu.. But there's someone, my classmate, tp anggap as adik saya yang support saya untuk pergi ke audition tu.

Ni la die..hehe.. Zul! add Fb die.. Zul amir 
paklah..haha! (tumpang glamour kan..he3)

ok,next nak la cakap pasal perasaan saya waktu pergi ke 1st edtion gadis melayu.. wah..hati tersangat lah bedebar.. dah la xkenal sesiape kan. Saya ditemani adik kesayangan saya Ija, adik Ija n Aisya(chinese).. Waktu tu ingat lagi one of the judges was Lisdawati! *tergamam sekejap* Oh die sgt cntik! :) saya xingat turn saya yang keberapa, tapi bila saya masuk, agak nervous n saya main ckp je soalan yang ditanya.. saya mudah ketawa orang nya (+pemalu sikit). Saya lupa yang audition di record... 

Alhamdulillah, saya lepas ke 2nd stage.. Tugasan saya nak kena pakai kan kain baju kat patung.. mase hanya diberikan hanya beberapa saat! saya ingat lagi sebenarnya tugasan yang diberikan dalam beberapa saat bertujuan untuk lihat sifat gadis melayu tu sendiri..lemah lembut dalam ape jua keadaan..

Stage 1 ( nervous kot ) ape la aku ckp ni.. haha! :p

                            
yang ini semasa recording mase Stage 3 :))

                                                   

Stage 2, wif ajune & mimie! :) mereka tersangat lah cntik ok!!

                                       
Kemudian dalam beberapa minggu, saya mendapat call dr TV9 bahawa saya terpilih sebagai top 23 gadis melayu musim ke 3.. tugasan stage ke 3..ialah record sebagai wartawan. Ini dia sebahagian dari 23 orang gadis melayu musim ke3

dr tepi cik Ara , Aienna, Eda, Rina, Diana, Siti, Raja Dyana, Afiqah and Zakiah :)
                              

saya dah pu cuba yang tebaik.. Tapi mungkin tiada rezeki saya ke 9 finalist..

Ini dia finalist gadis melayu musim ke3 :Zakiah, Amyra, Mastura, Diana, Rina, Afiqah, Zakiah, Mimie and Fatheen
                                                   

dan setelah beberapa minggu mereka diberi tugasan, semua finalist bertemu di final, kerana tiada penyingkiran.. saya juga turut hadir bagi memberi support kepada kawan2 saya ni!

Malam Final Gadis Melayu Musim ke 3 :)



Top 5 gadis melayu musim ke 3.. Diana, Fatheen, Siti, Afiqah and Rina..  Pemenang nya, ialah Rina.. Tahniah Rina and sahabat yang lain2 :))


Waktu Shoot dengan Fatheen :)


Gadis melayu, Mastura! Model Dara.. saya suka tgk muka die sweet!


Cik Rina, Terjumpa di Sunway.. selepas beberapa bulan gadis melayu


Sesungguhnya, pengalaman ini saya tidak jangka dan ape yang saya lalui sekarang xpnah saya fikirkan.. Saya seronok.. Tuah ayam nampak nmpak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu kan!! :)

Bertuah sungguh!~walaupun xdpt menjadi 9 finalist akhir namun sy rase bersyukur krna mnjadi 1 of top 23 gadis melayu musim3 ini.. Fatheen, Diana, Siti, Afeeqa, Rina, Mimie, Zakiah, Hidayah dan juga Mas.. akhirnya juara GM bg kali ini ialah kpd RINA SALLEH..tahniah Rina! n tahniah juga kpd yg len..mnjadi sbhagian dr ini sy amat rasa gembira :)

3 comments:

  1. tahniah awak..betul tu..tuah ayam nampak di kaki..tuah manusia sape la yg tahukan..rezeki semua ditentukan olehNYA .jadi kita tak tahu apa yg akan terjadi slps ni.So gud luck dear cantik..

    ReplyDelete
  2. ayu & atiqah : thnx :)
    feedback yg baik ni membuatkan saya akan terus berkarya! hehe :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...