Sunday, September 4, 2011

Aku Cantik, kau ade?

Assalamualaikum. 

Haa. Macammane bila orang cakap pada korang macam ni kat korang? rasa geram je kan! CANTIK? Ianya subjektif. Bak kata Pepatah, "Beauty is in the eye of the beholder.” Kadang-kadang bila kita tengok ade muka licin dan kulit bersih tapi tak ada seri ada pula kulit gelap,berseri dan sedap mata memandang. Yang kurang cantik sentiasa merendah diri, Tapi ingat cantik hanya pinjaman dari Maha Esa. Cantik juga sebagai ujian, jangan salah menggunakannya takot ditarik nikmatnya. Semua ciptaan Allah adalah cantik & unik. Seharusnya kita ni bersyukur bukannya asyik membandingkan dengan orang lain. Kita selalu rasa bahawa orang lain cantik daripada kita. Cuba tengok kita sebenarnya yang da sempurna ni dah cantik, cuba bandingkan dengan yang xsempurna, even yang kurang sempurna pun patut bersyukur kerana Allah dah berikan kita pinjaman paling penting didunia ni, iaitu nyawa. 

Saya yakin, semua orang cantik dan boleh jadi cantik. Macam mana nak cantik? Cantik dengan Akhlak yang utama. Pakej lengkap dengan wajah yang cantik tu. Macammana kalau dah la kurang cantik, akhlak pun tak da? Atas ukuran apa kita dinilai? 

Selain dari akhlak, sebenarnya kita boleh jadi cantik dengan produk2 yang ade di pasaran. Sesetengah orang kata " Orang yang tak cantik ialah orang yang malas". Kenapa kita malas untuk menjaga anugerah yang dipinjam sementara ini. Jagaan yang rapi tentang wajah, pasti membuahkan hasil! Contoh nya tips hilangkan jerawat Klik disini. Belai dan jagalah wajah sebaik mungkin, kerana wajah adalah aset utama anda bukan?
Tak terlambat rasanya saya nak mengucapkan Selamat hari raya, Maaf Zahir Batin kepada semua :)
p/s : Proud To Be Yourself

7 comments:

  1. semua ciptaan Allah adalah cantik..cuma yg membezakan adalah tafsiran manusia tu sendiri pada istilah cantik..pandai2 tambah kat kamus sendiri dgn istilah 'tak cantik'..kalau tak cantik perangai tu adalah..dgn istilah lain sbg 'huduh perangai'..

    ReplyDelete
  2. selamat hari raya...

    kita semua cantik..cara kita bawa diri kita tu penting sebenarnya kan.......

    ReplyDelete
  3. cantik mmg subjektif tapi nak tanya mcm mana nak jadi cntik macam akk?? ;)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...