Thursday, August 11, 2011

Sawadikaa.. Amazing Phuket! :)

salam you all! hai malam ni baru sempat nak upadate entri oleh kerana dari pagi-pagi tadi saya ada Shoot & interview with Metro newspaper so xsempat la nak update siang tadi. maaap dehhh.. hehe ^_^

Mula2 nak bagi amaran dulu..
sila jgn boring! Kerana saya tak nak spend masa yang panjang untuk membuat entry ni! hehehe.. Saya nak cerita vacation saya last month ke Phuket,Thailand. Ok.24 hari bulan August saya pilih untuk kesana. 24 hari ahad tau,sengaja saya pilih tarikh untuk percutian kali ni. Ada banyak sebab untuk saya pilih hari ahad. Well, sebab yang pertama of course la Phuket ni dikira tempat tumpuan seluruh dunia jugak la kan. so, untuk elak rasa sesak2 nanti saya pilih untuk datang ke Phuket Hari Ahad.

Saya upload beberapa pic hari pertama saya di Phuket untuk tatapan semua. ceeewaaah.hehe..
A map of Phuket :) Menarikkan sgt tempat2 dia!
My Flight 4 pm time Malaysia. Dari Lcct ke Phuket mengambil mase 1 jam 20 minit. Owh.. Beza antara waktu Malaysia phuket lebih 1 jam awal dr malaysia. So, bila dah smpai airport phuket cepat2 saya tukar tyme phuket. Maklumlah tak nak la tersalah tyme plak nanti kan. Matawang plak dikira dalam baht.  Nak senang kira macam tu je lah-100 baht sama dengan 10 ringgit malaysia.

Phuket View. amazing! beautiful places.
 Nampak tak cruise banyak2 tu. hee.besh ok
Pic diambil dari dalam kapal terbang, bukan ape permandangan pulau2 kat phuket ni memang syokk tengok dari atas! memang terbaik.apa2 pun kite kena ucap subhanAllah.. Indahnya ciptaan Allah kan. ;)
While I wait for my baggage :)

So sampai je kat Airport Phuket, saya keluar mencari my travel guide. Mase kuar dari arrival hall tu ramai la tangan2 duk memengang nama2, Masing2 memandang memangil takot2 kalau kite ni guest mereka.Lambai2 sikit buat macam artis popular kan.... hehe

Van Transfer from airport to the hotel
 It takes 40 minutes to get to the hotel .Lame and jauh jugak kan. Tempat Dituju ialah Patong Beach.Tempat Hotel saya :)

Kat phuket memang ramai mat & minah salleh. rasenya penduduk tempatan sama banyak dengan diorang nih. Maklum la diorg kan suka sgt negara panas dan suka sangat berjemur.

'Hard Rock Cafe' di Phuket
 Sebelum hantar ke Hotel, My travel guide sempat pusing 1 town Patong beach ni supaya mudah saya untuk jalan kaki untuk mencari barang keperluan. n then ternampak la Hard rock cafe Phuket!

Ibis Phuket Patong, Thailand 2011

Sampai je kat Hotel, perut rasa lapar sangat then decide untuk letak barang semua and keluar cari makan sebab lapar sangat! Bila da berjalan beberapa minit terjumpa la kedai Thailand-Malaysia. Nasib baik masa naik van tadi travel guide ade tunjukkan kedai2 halal yang boleh orang Islam singgah. Maklumlah memang di phuket ni kebanyakkan nya Non-halal. xnak la makan yang hareeem kan. hehe. Then terus decide untuk makan kat sini.

Memang tak dapat dinafikan lagi memang sedap Tomyam Thailand. memang ade Ummmphhh! Memang pure habis. Juice die memang sgt2 sedap. Sampai sekarang pun tak da tomyam kat Malaysia boleh lawan Tomyam kat kedai "KUSUMA" ni.

Booth Agent Patong Beach, Phuket
Sampai pun dah lewat malam, so saya terus pergi ke booth agent untuk ambil pakej untuk aktiviti keesokan hari nya di Phuket ni. Nak tau pakej apa yang saya ambik, kena la baca next entry hari ke2.. Sekarang saya dah penat sebab 1 hari shoot outdoor di PNB Darby Park penat sangat rasanya, so saya harus berhenti dlu.. Jumpa lagi ya. Assalamualaikum ... :)

1. tak sabar nak tunggu next entryyy..jangan lama2..hehehe

2. wahhhhh...bestnye..teringin nak g phuket

3. sawadikhaa..kampung sayer tuh..kekeke

4. biha - hehe.ok.msti xlama biha.hari2 nk update! ;)
    eykin - hehe. kumpulla duet nnti boleh la pg sne :) sgt cnti tau :)
    hisyam - 3 hari 2mlm je. tp besh sgt aktiviti2 die!
    Dayah : owh ye ke?org thai :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...